1024_wandelen_stelU wilt zich fit voelen, op een verantwoorde manier bewegen en iets aan uw conditie doen? Ga dan sportief wandelen! Door het gevarieerde tempo en de krachtige bewegingen van armen en benen is het een activiteit waarmee het hele lichaam in beweging wordt gezet. Sportief wandelen stimuleert de bloedcirculatie, verhoogt de zuurstofopname en verbetert daarmee de algehele conditie. Daarnaast houdt het uw gewrichten soepel en versterkt het uw spieren.


Voor wie?

Voor iedereen die aan zijn of haar fitheid wil werken. Jong of oud, actief of inactief, supergezond of met een chronische aandoening. Het is ook een ideale manier om na een blessure weer terug te komen op uw gewenste niveau. Maar ook voor mensen met artrose, die hun conditie en belastbaarheid willen verbeteren, is deze training een goede stap richting een actiever leven. Natuurlijk binnen uw eigen mogelijkheden en grenzen, want iedereen kan op zijn eigen niveau de wandeltraining volgen. Haal het beste uit uzelf!

Hoe is een training opgebouwd?

De training begint met een warming-up, daarna zijn er specifieke loopoefeningen, spierversterkende oefeningen, een tempoduurloop en een cooling down. Tijdens de training letten we op uw looptechniek en loophouding.

Tarieven en trainingstijd

De training vindt plaats op de Hoge Dijk. We starten elke woensdag om 10.15 uur vanaf de Hollandse Kade (bij de hockeyvelden).  Draag wandel- of hardloopschoenen en makkelijk zittende kleding. De training staat onder enthousiaste en deskundige begeleiding van Belinda van der Heiden. U kunt in de de tabel het tarief vinden voor Sportief wandelen

Vragen?

Neem contact met ons op.